زبان وادبیات فارسی

بررسی کتب زبان و ادبیات فارسی در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی و طرح و بررسی دروس کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

زبان وادبیات فارسی

بررسی کتب زبان و ادبیات فارسی در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی و طرح و بررسی دروس کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

مولوی

۲۶ آذر روز وصال مولوی  مبارک باد

روز به نیمه رسیده بود. سایه ها کوتاه شده بود و جایی نبود برای آرمیدن و دوری از تیزی آفتاب ظهر. در بازار زرکوبان قونیه صدایی نبود مگر صدای کوبیدن بر زر... صلاح الدین پیر بر در حجره اش نشسته بود. گروهی از اهل حق از میان بازار می گذشتند. صلاح الدین زرکوب از دور مولایش را دید که به سمت حجره او پیش می آید و عده کثیری همراهش هستند. آرام نشست و محو تماشای مولانا و مریدان شد... صدای بازار زرکوبان در گوش مولانا می پیچید ... تق تق تتق تق ... تق تق تتق تق...

ادامه

 

 

راستی غزلیات مولوی هم اینجاست

 

ای یار من ای یار من ای یار بی​زنهار من

ای دلبر و دلدار من ای محرم و غمخوار من

 

نظرات 2 + ارسال نظر
جلیل امانی جمعه 30 دی‌ماه سال 1384 ساعت 05:21 ب.ظ http://inyekero ke omran nemedam!!.com

سلام آقای عبادی عزیز.انشا الله که حالتون خوبه!؟(نبود هم مهم نیست!!) میشه ازتون خواهش کنم که کمی هم درمورد شعر نو مطلب بنویسید.ممنون و سپاسگذارم.ببینم اصلا منو شناختی!؟

مسیحا سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 09:37 ق.ظ http://b3da1.blogfa.com

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
از اینکه به وبلاگم یه نگاهی انداختین ممنونم
و از نظرتون
آقای عبادی من هنوز اون کتاب رو پیدا نکردم چون از دوستام کسی این کتاب رو نداره
به هر حال اگه کاری داشتین و منو قابل دونستین من در خدمتم
اشرفی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد