ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
روش تدریس بدیعه پردازی.
یکی آز روش های فعال در فرایند یاددهی-یادگیری ، روش تدریس بدیعه پردازی یا نوآفرینی است .
فواید : این روش قوه قوه خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهدزیرا راهبردهای آن ذهن دانش آموزان را به تفکر در زمینه ابعاد گوناگون موضوع ترغیب می کند و آنان در هرموقعیتی ،به تولید ایده های جدید و کاربرد متعدد آن ها مشابه سازی می گرددو فعالیت از طریق قیاس های گوناگون دنبال می شود .
مراحل اجرای الگوی بدیعه پردازی :
مرحله اول: توصیف شرایط موجود
مرحله دوم : قیاس مستقیم
مرحله سوم: قیاس شخصی
مرحله چهارم :تعارض فشرده
مرحله پنجم :قیاس مستقیم
مرحله ششم : بررسی مجدد وظیفه اولیه
برای اجرای این الگو دو راهبرد وجود دارد:
1- آشنا را غریب ساختن
2- غریب را آشنا ساختن
خلاصه ای ازپژوهش بررسی الگوی بدیعه پردازی بر میزان دانش ،مهارت و نگرش دانش آموزان سال اول متوسطه در درس مهارت های زندگی (غلامعلی احمد،علیرضا عصاره-شوبو عبدالملکی)فصلنامه نوآوری های آموزشی شماره 44