زبان وادبیات فارسی

بررسی کتب زبان و ادبیات فارسی در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی و طرح و بررسی دروس کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

زبان وادبیات فارسی

بررسی کتب زبان و ادبیات فارسی در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی و طرح و بررسی دروس کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

روش تدریس بدیعه پردازی

روش تدریس بدیعه پردازی.

یکی آز روش های فعال در فرایند یاددهی-یادگیری ، روش تدریس بدیعه پردازی یا نوآفرینی است .

فواید : این روش قوه قوه خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهدزیرا راهبردهای آن ذهن دانش آموزان را به تفکر در زمینه ابعاد گوناگون موضوع ترغیب می کند و آنان در هرموقعیتی ،به تولید ایده های جدید و کاربرد متعدد آن ها مشابه سازی می گرددو فعالیت از طریق قیاس های گوناگون دنبال می شود .

  

مراحل اجرای الگوی بدیعه پردازی :

مرحله اول: توصیف شرایط موجود

مرحله دوم : قیاس مستقیم

مرحله سوم: قیاس شخصی

مرحله چهارم :تعارض فشرده

مرحله پنجم :قیاس مستقیم

مرحله ششم : بررسی مجدد وظیفه اولیه


برای اجرای این الگو دو راهبرد وجود دارد:

1- آشنا را غریب ساختن

2- غریب را آشنا ساختن

خلاصه ای ازپژوهش بررسی الگوی بدیعه پردازی بر میزان دانش ،مهارت و نگرش دانش آموزان سال اول متوسطه در درس مهارت های زندگی (غلامعلی احمد،علیرضا عصاره-شوبو عبدالملکی)فصلنامه نوآوری های آموزشی شماره 44


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد